zaterdag, april 22, 2006

vlindertijd weer begonnen


Zo gisteren maar weer eens naar de brand in udenhout geweest.
Met de bedoeling om te gaan kijken of het Oranjetipje al te zien was.
Het was eigenlijk al wel laat om te gaan maar kon vanwege werk niet eerder.
Het begon eigenlijk al gelijk op de pad naar het weiland waar wij ze vorig jaar ook zagen.
Boven in een boom zagen wij een specht zitten dat was wel mooi maar niet waar wij voor kwamen.

Dus na een paar foto's geschoten te hebben van hem zijn we weer verder gegaan .
Bij het weiland aan gekomen was het eigenlijk geen goed weer meer geen zon.
Toch gingen wij het weiland op om even te kijken.
Nou ik zag niets maar marielle mijn dochter wel die heeft een paar ogen als een roofvogel volgens mij.
Die ziet alles!
Zij zag er eerst 2 daarna nog een 2 vrouwtjes en 1 mannetje.
Toch hebben we een paar leuke foto's kunnen schieten.
Op de terugweg zagen wij plots heel veel spechten heen en weer vliegen.
Dus is het ook een goeie plaats voor spechten schijnbaar.
In een kwartier tijd telden en zagen wij zo'n 25 spechten vliegen van boom tot boom.
hiervoor was het eigenlijk te donker om nog een behoorlijke foto van te kunnen nemen.


Vandaag weer eens terug gegaan (men verwachte goed weer ) om weer een poging te wagen.
Wederom weer geen goed weer!
Op het zelfde weiland waar veel pinksterbloemen staan(is de waardplant van oranjetip)
zaten nog steeds de 3 vlinders op de zelfde plaats.
Later vond ik nog een vrouwtje verderop.
Ook hiervan hebben we fijne foto's kunnen maken.
Morgen hoop ik wel op zon want dan ga ik weer terug.
Bij geen zon ga ik mij maar weer eens op de vogels richten die zitten daar ook zat.
Zo dit was weer eens eens verslag van mij.
Hopelijk gaan we er nog volgen spoedig.
Morgen doe ik weer een verslag maken.
Zal regelmatig een ubdate doen van alles wat wij zien.
graag zie ik jullie terug als men naar deze site kijkt.
Vandaag was ik overigens met mijn broer dat vergeet ik bijna.


Zo moeten wij liggen op zeer vochtig gebied om de vlinders te kunnen fotograferen.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

mooie foto's Harry!!!!

april 24, 2006 11:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home