dinsdag, mei 02, 2006

Vandaag maar weer eens rondje reghte heide

Nadat wij zondag nog even naar de reghte heide zijn geweest zijn wij vandaag maar weer eens gaan kijken.
Eerst nog even een foto van zondag.

Deze foto wilde ik jullie niet laten missen.
Vandaag wilde ik eigenlijk voor de vlinders gaan maar die lieten zich niet goed zien helaas.
Dus maar weer op de vogels.
De eerste die wij wilde was op de weilanden halverwege de route daar gingen we op jacht naar de tapuiten.
En gelukkig zaten ze er ook.
Maar eerst zagen we nog een fitis mooi in een boom zitten fluiten.




Hierbij een foto van de fitis
Deze zijn goed te benaderen.






deze foto is van de tapuit.
Ze zijn moeilijk te benaderen.
Zou hier best een 500mm lens willen hebben.


Daarna ben ik over de weiland naar de rand van het bos gelopen.
Daar liep ineens een fazant voor mijn voeten weg.
Toch een prachtig beest vind ik.






Als laatste voor vandaag heb ik nog een foto van een boompieper.




Zo dat was het laatste van vandaag weer.
Heb wel wat foto's gemaakt van het boomblauwtje maar die waren niet goed gelukt dus komt dat nog wel een volgende keer.
Misschien morgen dan hoop ik er weer op uit te kunnen gaan.
Hoop dat het morgen met de zon beter is dan zien we ook meer vlinders hoop ik.