dinsdag, augustus 01, 2006

weekendje viroin

Weer zijn wij dit jaar voor een weekend naar de viroinval geweest.
Marielle en Leo hebben het een en het ander al op hun blogger staan.
Daarom wil ik er het mijne er ook wel van laten zien.
Eerst wil ik de omgeving laten zien met een paar foto's.












Dit is ons uitzicht als wij op zoek zijn naar de vlinders
De eerste dag hadden wij al meer dan 30 soorten
Dat was al zeker niet slecht te noemen.
Iedereen die hier geweest was zeiden tegen ons dat het er slecht uitzag met de natuur.
Veel zou door de zon zijn verbrand en droog zijn.
Persoonlijk vond ik het nogal meevallen.
Hierbij een foto genomen vanaf Roche à Lomme.












Het lijstje van de soorten vlinders die we gezien hebben kun je lezen op blogger van Marielle en Leo.
Een paar wil ik jullie niet onthouden.





Bleekblauwtje













Keizersmantel












Oranje luzerne










Dambordje











Zilveren maan






Tenslotte laat ik 2 mindere foto's zien van een zeldzame vlinder die de laatste jaren niet meer is waargenomen maar wel door ons.
Het is het Tijmblauwtje
Helaas was het een niet vers exemplaar maar toch.







Dichte Tijmblauwtje







Gedeeltelijk open Tijmblauwtje







Zo dit was het zo'n beetje van mijn kant.
Heb wederom genoten en ga volgend jaar zeker weer.
Als jullie ook hebben genoten van mijn foto's laat het hieronder weten bij comments.